structuur middelen mensen

Van strategie naar operatie

Alle bedrijven hebben te maken met veranderende (markt)omstandigheden. En bedrijven komen dan vaak bij Progresso met een vraag op middelen-niveau. Ik begin altijd met de strategie en structuur, daarna gaan we bepalen welke middelen nodig zijn, om vervolgens de mensen te ontwikkelen op het gebied van kennis, vaardigheden en gedrag. Dat is de verbinding van strategie naar operatie.

Uiteindelijk gaat het om concrete en praktische oplossingen en resultaten. Het begint bovenin, met de structuur, maar het resultaat zit aan het eind: in de implementatie. In de praktijk betekent dit dat Progresso het gehele proces van strategie naar operatie kan begeleiden. Voorbeelden van dergelijke trajecten:
- opstellen van het strategisch plan en dit vertalen naar een operationeel plan
- transformeren van een re-actieve sales afdeling naar een pro-actieve sales afdeling
- implementeren van de Customer Journey op basis van klantbewust denken en werken
- inhoudelijk professionals relatiegericht laten werken in plaats van dossiergericht
Trajecten van één dag tot 4 dagen per week, 3 tot 12 maanden lang. Ik word ook regelmatig gevraagd een management positie, binnen de veranderende organisatie, te vervullen waarbij ik mijn management skills combineer met mijn projectmanagement ervaring.

Van inhoud naar relatie

Van accountant tot advocaat, van verzekeraar tot psycholoog: professionals met klantcontact vinden het moeilijk de relatie met de klant optimaal te benutten, waardoor commerciële kansen blijven liggen. Progresso helpt dit klantcontact te professionaliseren met een compleet begeleidingsprogramma. Commerciële (vaardigheids)trainingen, individuele coaching en het trainen van effectieve verkoopgesprekken optimaliseren en professionaliseren het salesproces.

Netwerksearch, een nieuwe vorm van werving & selectie

Tot slot biedt Progresso netwerksearch aan bedrijven aan. Nieuwe mensen binnenhalen, met de juiste kennis, ervaring en instelling die het bedrijf nodig heeft om verder te komen. Progresso beschikt over een zeer actief, persoonlijk netwerk van ambassadeurs in verschillende branches. Hierdoor is netwerksearch een bijzonder effectieve methode om talentvolle sales professionals te vinden, van account manager tot commercieel directeur.

> onder de rode driehoek vind je voorbeelden uit de praktijk >

Relatie: HSK, Arnhem
Vraag aan Progresso: "Hoe kunnen wij onze professionals relatiegerichter laten denken en werken?"
Programma Progresso: 
- Opstellen strategische focuspunten als basis voor de diverse ontwikkelprogramma's
- Ontwikkelen commerciële binnendienstmedewerker
- Vormgeven sales proces en dit vertalen naar maatwerk begeleidingsprogramma Accountmanagers (oa aandacht voor key accountmanagement, gesprekstechnieken)
- Ontwikkelen account managers (psychologen) via workshops, trainings- en coachingssessies
- Ontwikkelen commerciële en communicatieve vaardigheden van de Talentenklas
Opbrengst voor HSK: Pro-activiteit, commercieel resultaat, plezier, relatiegericht denken en werken.

Hsk

Binnen de HSK groep heeft Progresso sales hoger op de kaart gezet (2011-heden) door het trainen en coachen van de commerciële binnendienst en de accountmanagers op het 
gebied van key account management en commerciële gesprekstechnieken. Daarnaast heeft Progresso binnen het programma van de Talentenklas (de nieuwe-managersklas 
bij HSK) de modules Commerciële en Communicatieve vaardigheden verzorgd.

Verhaal HSK:
‘Jacco heeft diverse programma’s ontwikkeld en ingezet bij ons, bijvoorbeeld het professionaliseren van account management binnen de organisatie en het ontwikkelen van communicatieve vaardigheden bij de Account Managers. Daarnaast heeft hij workshops verzorgd over hoe je als accountmanagementteam commercialiteit invult binnen de zorgbranche. Ook heeft hij individuele coachingsgesprekken gevoerd met de Account 
Managers, gericht op het ontwikkelen van de commerciële vaardigheden. Focus lag hierbij op het maximaliseren van de samenwerking (lange termijn relatie) met de klanten. Resultaten van de diverse programma’s: planmatig account management, betere resultaten uit accountgesprekken, pragmatische tips en trics in advies/verkoopgesprekken, nieuwe/extra doorverwijzingen (oftewel, meer opdrachten), meer plezier uit werk en pro activiteit bij het accountmanagementteam.’

Frank Hengeveld,
Commercieel Manager HSK groep

 

 

close
open
close
open
  • Veel afwisseling, snel schakelen, op zoek naar het juiste recept. Ontspanning en inspiratie; dat haal ik uit het koken, maar net zo goed uit Progresso.

  • Veel afwisseling, snel schakelen, op zoek naar het juiste recept. Ontspanning en inspiratie; dat haal ik uit het koken, maar net zo goed uit Progresso.

  • Veel afwisseling, snel schakelen, op zoek naar het juiste recept. Ontspanning en inspiratie; dat haal ik uit het koken, maar net zo goed uit Progresso.