verbinding inzicht visie

Ik ga eerst op zoek naar verbinding, door contact te maken en iedereen te spreken. Zonder inzicht heb je geen uitzicht op verbetering. Zelf zien we altijd maar een deel van het geheel. Daarom gaat Progresso eerst samen met het bedrijf op zoek naar de kern van het probleem. Daarna kun je op zoek gaan naar duurzame oplossingen.

Progresso heeft een duidelijke manier van werken: ongedwongen, ongecompliceerd, geen oplossing uit het boekje, geen dikke rapporten, geen ingewikkelde taal. Het gaat om mensen, je kunt ze echt in beweging krijgen als ze actief betrokken worden in het proces.

Tussen denken en doen moet niet teveel tijd zitten. Progresso gaat voor een pragmatische aanpak. Ik ga op zoek naar de kern van het probleem en dan zo snel mogelijk verder met concrete, praktische oplossingen.  Deze worden vervolgens doorvertaald tot op 
implementatie-niveau. De visie van Progresso: een duurzame lange-termijn-visie, uitgewerkt tot een praktisch implementatieplan. 

> onder de rode driehoek vind je voorbeelden uit de praktijk >

Relatie: Groupe SEB (Tefal, Rowenta, Krups, Moulinex, Lagoustina), Veenendaal.
Vraag aan Progresso: "Help ons bij het professionaliseren van onze consumenten service".
Programma Progresso: 
- Opstellen visie document en bepalen strategische focuspunten
- Optimaliseren structuren (rolverdeling, overleg) en middelen (telefooncentrale, rapportage)
- Schrijven handboek afdeling
- Implementeren klantbeheersysteem (CRM) en Klanttevredenheidsonderzoek
- Ontwikkelen trainingsprogramma met focus op communicatieve vaardigheden op basis van klantbewust denken en werken
Opbrengst voor Groupe SEB: Strategie, bewustwording, plezier, klanttevredenheid, controle.

Seb

In de periode 2012-2014 heeft Progresso bij Groupe SEB de consumentenservice geprofessionaliseerd. Gedurende deze periode werd leiding gegeven aan de afdeling en samen met de medewerkers gebouwd aan een nieuwe standaard. 

Verhaal Groupe SEB:
‘Jacco’s open stijl kenmerkt zich door een empatische benadering met een duidelijke focus. Op een natuurlijke manier is hij in staat processen te beïnvloeden en mensen hierin mee te nemen. Zijn transparante werkwijze dwingt respect af bij iedereen.’

Rob van Poppelen,
Managing Director Groupe SEB

close
open
close
open
  • Mille Miglia. Twee keer de beroemdste autorally ter wereld meegemaakt. Veel kippenvelmomenten: vanwege de auto’s en ook vanwege de passie van de mensen.

  • Italië kent veel mooie dorpen en steden. Florence is wel mijn favoriet. Het heeft cultuur en natuur. En gave winkels om te shoppen.