verbinding inzicht visie

Ik ga eerst op zoek naar verbinding, door contact te maken en iedereen te spreken. Zonder inzicht heb je geen uitzicht op verbetering. Zelf zien we altijd maar een deel van het geheel. Daarom gaat Progresso eerst samen met het bedrijf op zoek naar de kern van het probleem. Daarna kun je op zoek gaan naar duurzame oplossingen.

Progresso heeft een duidelijke manier van werken: ongedwongen, ongecompliceerd, geen oplossing uit het boekje, geen dikke rapporten, geen ingewikkelde taal. Het gaat om mensen, je kunt ze echt in beweging krijgen als ze actief betrokken worden in het proces.

Tussen denken en doen moet niet teveel tijd zitten. Progresso gaat voor een pragmatische aanpak. Ik ga op zoek naar de kern van het probleem en dan zo snel mogelijk verder met concrete, praktische oplossingen.  Deze worden vervolgens doorvertaald tot op 
implementatie-niveau. De visie van Progresso: een duurzame lange-termijn-visie, uitgewerkt tot een praktisch implementatieplan. 

> onder de rode driehoek vind je voorbeelden uit de praktijk >

Relatie: Eneco, Rotterdam
Vraag aan Progresso: "Hoe moeten wij onze nieuwe advies- en sales afdeling organiseren om maximaal aansluiting te vinden bij de behoeften van onze klanten?"
Programma Progresso: 
- Opstellen strategische focuspunten
- Optimaliseren samenwerking met externe partners
- Ontwikkelen bewustwording medewerkers consumenten service via workshops
- Verbinding maken met andere afdelingen van Eneco: marketing, sales, finance, HRM, andere call center afdelingen
- Ontwikkelen commerciële en communicatieve vaardigheden van de medewerkers consumenten service via workshops, training en coaching
- Leiding geven aan consumenten service
Opbrengst voor Eneco: Professionele advies- en sales afdeling, commercieel resultaat, plezier, klantbewust denken en werken, verbinding afdeling met rest van de organisatie.

Eneco

In 2012 heeft Progresso in 9 maanden een nieuwe advies- en sales afdeling binnen Eneco opgezet, ontwikkeld en in de markt gezet. Aandachtsgebieden waren hierbij: sales, communicatie (intern en extern), management, trainen & opleiden en werving & selectie.

Verhaal Eneco:
‘Ik heb Jacco leren kennen als een gedreven, energiek en kundig Commercieel Interim Manager. Jacco heeft de organisatie en het team meegenomen in een commerciële transitie, waarbij op verschillende assen (proces, systeem en mens) een ontwikkeling heeft plaatsgevonden. Jacco heeft dat gerealiseerd door te (ver)binden en te inspireren. Met als resultaat een functionerend cross- en upsales strategie, borging in front- en backoffice systemen met integraal klantbeeld en met een effectief functionerend commercieel in- en outbound team (35Fte).’

Jan-Herman Hardonk,
New Business Manager Duurzame Energie Eneco

 

close
open
close
open
  • Mille Miglia. Twee keer de beroemdste autorally ter wereld meegemaakt. Veel kippenvelmomenten: vanwege de auto’s en ook vanwege de passie van de mensen.

  • Italië kent veel mooie dorpen en steden. Florence is wel mijn favoriet. Het heeft cultuur en natuur. En gave winkels om te shoppen.