verbinding inzicht visie

Ik ga eerst op zoek naar verbinding, door contact te maken en iedereen te spreken. Zonder inzicht heb je geen uitzicht op verbetering. Zelf zien we altijd maar een deel van het geheel. Daarom gaat Progresso eerst samen met het bedrijf op zoek naar de kern van het probleem. Daarna kun je op zoek gaan naar duurzame oplossingen.

Progresso heeft een duidelijke manier van werken: ongedwongen, ongecompliceerd, geen oplossing uit het boekje, geen dikke rapporten, geen ingewikkelde taal. Het gaat om mensen, je kunt ze echt in beweging krijgen als ze actief betrokken worden in het proces.

Tussen denken en doen moet niet teveel tijd zitten. Progresso gaat voor een pragmatische aanpak. Ik ga op zoek naar de kern van het probleem en dan zo snel mogelijk verder met concrete, praktische oplossingen.  Deze worden vervolgens doorvertaald tot op 
implementatie-niveau. De visie van Progresso: een duurzame lange-termijn-visie, uitgewerkt tot een praktisch implementatieplan. 

> onder de rode driehoek vind je voorbeelden uit de praktijk >

Relatie: Tripp creatieve communicatie, Arnhem.
Vraag aan Progresso: "Help ons bij het ontwikkelen van onze visie en strategie".
Programma Progresso (5 dagdelen in 7 weken tijd):
- Invullen Golden Cirkel (Simon Sinek): bepalen waar overtuiging zit (Waarom, Hoe, Wat)
- Formuleren strategische focuspunten
- Opstellen operationeel actieplan
- Ontwikkelen communicatieve en commerciele vaardigheden
Opbrengst voor Tripp: Overzicht, focus, plezier, commercieel resultaat.

Tripp logo

Verhaal Tripp:
'Na 10 jaar ondernemen hebben wij dit jubileum aangepakt om eens goed te evalueren waar we nu staan als bedrijf en wat er met onze doelen en idealen is gebeurt het afgelopen decennium….maar vooral ook, waar willen we naartoe met ons bedrijf en welke uitstraling en ideeën hebben we hierbij voor ogen. Al gauw kwamen we tot de conclusie dat wij zonder professionele hulp hier zelf niet uit zouden komen. Dus hebben we Jacco’s hulp gevraagd.

Jacco heeft, na een kennismakingsgesprek, uitgelegd hoe we duidelijkheid konden krijgen over wie we als bedrijf willen zijn, maar vooral ook waarom de klant voor ons zou moeten kiezen. Via vijf intensieve sessies van een halve dag (in 7 weken) heeft hij ons inzicht gegeven in ons bedrijf en onze toegevoegde waarde voor onze klanten. Op een zeer inspirerende manier en met behulp van allerlei tips, tools en no-nonsense uitleg begonnen de antwoorden op onze vraagstukken bij ons helder te worden. Het begin was pittig, maar omdat Jacco heel goed is in jouw ‘ingebakken’ gedachtengang te doorbreken, volgde al snel de eureka momenten!

Wij hebben het echt als zéér verhelderend ervaren, de manier waarop Jacco je stapsgewijs meeneemt van problematiek naar de uiteindelijke handvatten van waaruit je gaat werken, denken, handelen en natuurlijk ondernemen. Met absolute zekerheid kunnen we zeggen dat we zonder Jacco niet waren gekomen waar we nu zijn. Nu weten we waar onze toegevoegde waarde zit, waarin we ons onderscheiden in de markt, waar zich dat in uit en welke tools we daarvoor kunnen gebruiken om dit over te brengen op onze prospects en klanten.'

Esther van Doeveren en Robert Theunisse

 

close
open
close
open
  • Mille Miglia. Twee keer de beroemdste autorally ter wereld meegemaakt. Veel kippenvelmomenten: vanwege de auto’s en ook vanwege de passie van de mensen.

  • Italië kent veel mooie dorpen en steden. Florence is wel mijn favoriet. Het heeft cultuur en natuur. En gave winkels om te shoppen.