succes trots genieten

Ik ben ooit met Progresso begonnen omdat ik mensen wil inspireren en ontwikkelen. Ik koos voor datgene waarin ik geloof, waar ik goed in ben en wat ik met anderen wil delen. Ik ben ervan overtuigd: Klantbewust denken en werken leidt tot duurzaam resultaat. Daarnaast leidt plezier tot succes en als je trots bent op je successen, moet je ervan kunnen genieten. Dat wil ik meegeven aan de mensen met wie ik samenwerk, dat wil ik samen met hen bereiken.

Het geeft mij voldoening te zien dat ik met mijn expertise en inspiratie toegevoegde waarde kan leveren. Als ik zie dat mensen plezier hebben in hun werk en als ze genieten van het succes dat ze samen met Progresso hebben bereikt, dan kan ik daar echt blij van worden.

Successen moet je delen en moet je van (leren) genieten. En dat lukt het beste als je als medewerker het zélf voor elkaar hebt gekregen. Daarom geloof ik in verbinding, in sámen op zoek gaan naar een oplossing, naar het succes. Ik heb geen kant en klare oplossingen, want elk bedrijf is anders. Structuur, middelen, mensen en de manier waarop deze op elkaar aansluiten en dezelfde focus hebben, daar draait het om.

> onder de rode driehoek vind je voorbeelden uit de praktijk >

Visie naar actie

Relatie: Tripp creatieve communicatie, Arnhem.
Vraag aan Progresso: "Help ons bij het ontwikkelen van onze visie en strategie".
Programma Progresso (5 dagdelen in 7 weken tijd):
- Invullen Golden Cirkel (Simon Sinek): bepalen waar overtuiging zit (Waarom, Hoe, Wat)
- Formuleren strategische focuspunten
- Opstellen operationeel actieplan
- Ontwikkelen communicatieve en commerciele vaardigheden
Opbrengst voor Tripp: Overzicht, focus, plezier, commercieel resultaat.

Tripp logo

Verhaal Tripp:
'Na 10 jaar ondernemen hebben wij dit jubileum aangepakt om eens goed te evalueren waar we nu staan als bedrijf en wat er met onze doelen en idealen is gebeurt het afgelopen decennium….maar vooral ook, waar willen we naartoe met ons bedrijf en welke uitstraling en ideeën hebben we hierbij voor ogen. Al gauw kwamen we tot de conclusie dat wij zonder professionele hulp hier zelf niet uit zouden komen. Dus hebben we Jacco’s hulp gevraagd.

Jacco heeft, na een kennismakingsgesprek, uitgelegd hoe we duidelijkheid konden krijgen over wie we als bedrijf willen zijn, maar vooral ook waarom de klant voor ons zou moeten kiezen. Via vijf intensieve sessies van een halve dag (in 7 weken) heeft hij ons inzicht gegeven in ons bedrijf en onze toegevoegde waarde voor onze klanten. Op een zeer inspirerende manier en met behulp van allerlei tips, tools en no-nonsense uitleg begonnen de antwoorden op onze vraagstukken bij ons helder te worden. Het begin was pittig, maar omdat Jacco heel goed is in jouw ‘ingebakken’ gedachtengang te doorbreken, volgde al snel de eureka momenten!

Wij hebben het echt als zéér verhelderend ervaren, de manier waarop Jacco je stapsgewijs meeneemt van problematiek naar de uiteindelijke handvatten van waaruit je gaat werken, denken, handelen en natuurlijk ondernemen. Met absolute zekerheid kunnen we zeggen dat we zonder Jacco niet waren gekomen waar we nu zijn. Nu weten we waar onze toegevoegde waarde zit, waarin we ons onderscheiden in de markt, waar zich dat in uit en welke tools we daarvoor kunnen gebruiken om dit over te brengen op onze prospects en klanten.'

Esther van Doeveren en Robert Theunisse

 

close
open
close
open
  • Tijdens het verblijf op dit wijngoed net onder Florence besloot ik voor mijzelf te kiezen.
    Voor mijn passie om zaken in beweging te krijgen. Om mensen te inspireren en te ontwikkelen.
    Ik koos voor datgene waar ik in geloof, waar ik goed in ben en wat ik met andere wil delen.

  • Tijdens het verblijf op dit wijngoed net onder Florence besloot ik voor mijzelf te kiezen.
    Voor mijn passie om zaken in beweging te krijgen. Om mensen te inspireren en te ontwikkelen.
    Ik koos voor datgene waar ik in geloof, waar ik goed in ben en wat ik met andere wil delen.